Content marketing

Content marketing obejmuje zarówno produkcję jak i udostępnianie, itp. Nas interesuje, jak odnieść sukces w content marketingu. Artykuł z początku może się wydawać długi, lecz kiedy już przeczytasz go w całości, będziesz bardzo dobrze przygotowany do tworzenia własnych treści bądź określenia, na czym pragniesz się skupić, jeśli potrzebujesz pomocy ze swoim content marketingiem.

Marnowanie czasu potrafi irytować

Słowo “irytować” opisuje sytuację, w której się irytujesz, bądź też nieco wściekasz.  Tak też i my się czuliśmy, nim stworzyliśmy Loggershut.

Zrozumieliśmy, jak trudne i czasochłonne jest znajdywanie dobrych influencerów za uczciwą cenę. Dlatego też opracowaliśmy Loggershut, które ułatwia Ci tworzenie świadomości swej marki, a także sprzedaż produktów i usług.

Jeśli wybierzesz Loggershut jako swoje źródło influencer oraz content marketingu, to już oszczędziłeś sobie sporo czasu i kłopotów.

Poniżej omówimy korzyści oraz okazje, jakie daje Ci korzystanie z Loggershut we wzmacnianiu swej marki i tworzeniu content marketingu.

Strategia marketingowa

Z pewnością pragniesz uzyskać jak najlepsze rezultaty ze swojego budżetu marketingowego. Dlatego też ważnym jest, aby nie spędzać dłuższego czasu szukając wyłącznie mniej lub bardziej przypadkowych influencerów na mediach społecznościowych, którzy Twoim zdaniem będą odpowiedni dla Twojej marki.

Sposób, w jaki rozpowszechniasz swój przekaz marketingowy i go realizujesz pod kątem planu akcji, jest jedną z tych kwestii, w których Loggershut może wiele dla Ciebie zmienić.

Najpierw jednak rozwiejmy wątpliwości:

  • Loggershut nie jest agencją reklamową ani marketingową!
  • My nie tworzymy smakowitych filmów, grafik czy innych form ekspresji wizualnej
  • Jednak nasi influencerzy, w swym własnym kontekście na mediach społecznościowych, budują dobre ramy dla Twojej marki

W związku z tym Loggershut jest miejscem, w którym oszczędzasz sporo czasu, kiedy Twoja strategia marketingowa stoi w miejscu i jesteś gotowy na działanie dla: Marketing, stanowiącego element Twojego zestawu marketingowego.

Inbound a outbound marketing

Tradycyjny marketing stara się nawoływać do potencjalnych klientów, nawet kiedy nie wiadomo, czy odbiorcy są zainteresowani. Przykładem tego może być telewizja bądź ogłoszenia, bannery reklamowe bądź źródła zewnętrze. Tego typu marketing zwany jest "outbound marketingiem". W świecie, w którym wykorzystujemy smartfony do wyszukiwania wiadomości i przeglądania mediów społecznościowych, nikogo zapewne nie dziwi, że outbound marketing szybko może stać się drogą formą marketingu.

W przeciwieństwie do outbound marketingu, inbound marketing na ogół sprawdza się znacznie lepiej. A to tylko inbound marketing charakteryzujący influencer oraz content marketing. Tworzone są w ten sposób treści, które prowadzą konsumentów poprzez proces zakupu.

Jako klient Loggershut, zyskujesz bezpośredni dostęp do zaufanych sprzedawców Twojego produktu, a mianowicie zaufanych influencerów. Influencerzy mogą następnie prowadzić dialog ze swymi śledzącymi i odpowiadać na pytania odnośnie swych osobistych doświadczeń z Twoim produktem.

Przyjrzyjmy się różnym typom marketingu:

Marketing wizualny

85% odbieranych przez nas wrażeń przetwarzanych jest przez nasz zmysł wzroku. Dlatego też marketing wizualny jest taki ważny!

Kiedy pragniesz wykorzystać influencer marketing, jednym z pierwszych pytań, jakie należy sobie zadać, brzmi: Czy mój produkt lub usługa nadaje się do marketingu wizualnego? Branża mody tudzież inne branże pełne smakowitych kolorów i stylów przeżywają więc swoje złote dni na Instagramie dzięki influencer marketingowi.

Lecz nawet, gdy twój produkt to nie ubrania, buty czy akcesoria, możliwym jest, że Twój produkt nadaje się do influencer marketingu. Do przykładów mogą tu należeć:

  • Testowanie gadżetu przez YouTube
  • Testowanie aplikacji przez YouTube
  • Twój produkt staje się częścią sytuacji bądź środowiska fotograficznego, w związku z czym nadaje się na Instagram

Social media marketing

Marketing wizualny i social media marketing idą w parze. Kiedy mówisz marketing wizualny, masz również na myśli social media marketing – a w każdym razie przy założeniu, że pragniesz korzyści płynących z korzystania z inbound marketingu.

Loggershut nie działa na wszystkich platformach mediów społecznościowych, lecz głównie na platformach MS, na których wiemy, że możesz odnieść sukces. Oznacza to, że wraz z Tobą tworzymy pakiet medialny dostosowany indywidualnie dla Twojej marki.

Przykładowo, nie ma sensu używać Twittera do promowania pięknego zdjęcia Twojego produktu. Podobnie też, medium posiadające jego zalety i wady może być nadreprezentowane w danej grupie wiekowej.

Event marketing

Jeśli pragniesz przyciągnąć uwagę do otwarcia nowego sklepu, nowego produktu bądź wydarzenia, którego stworzenie kosztowało Cię wiele energii i nakładów, możesz z łatwością zaprosić Loggershut do zaproszenia właściwych influencerów.

Influencerzy poczują się wyjątkowo, a Ci influencerzy, zwykle instagramowi, tworzyć mogą dobre posty sytuacyjne w Twoim środowisku i z udziałem Twoich produktów. Posty tego typu często są w stanie generować zarówno dobre udostępnienia, jak i interakcje ze śledzącymi influencerów.

Marketing Ambasadorski

Poprzez Loggershut możesz utworzyć oddział ambasadorów. Może to być korzystne w sytuacji, gdy pragniesz posłużyć się jednym bądź kilkoma influencerami wielokrotnie. Dobrym argumentem przemawiającym na tego korzyść jest fakt, iż influencer jest unikatowy w swojej niszy, i w związku z tym ma bardzo oddanych miłośników.

Może też być tak dlatego, że influencer posiada spore grono fanów, przykładowo w grach komputerowych, i w związku z tym stanowi dla Ciebie atrakcyjnego ambasadora.

Sztuką jest wytworzyć relację oraz środowisko, tak aby ambasador pozostał Twoim ambasadorem, ale przy tym nie przyćmił Twojej marki.

Aby pozyskać lojalność ambasadora, możesz traktować ambasadora jako pracownika z zewnątrz, witanego pochwałami i opiniami, niczym współpracownicy, których widujesz codziennie.

Marketing międzynarodowy

Jeśli masz ofertę sprzedawaną nie tylko w jednym kraju, lecz na kilku różnych rynkach, Loggershut również stanowi naturalny i dobry wybór dla Ciebie.

Loggershut działa online w wielu różnych państwach, tak więc poprzez Loggershut masz bezpośredni dostęp do influencerów mówiących w lokalnym języku.

Nie bez powodu w Loggershut myślimy globalnie, lecz działamy lokalnie. Dzięki temu zyskasz potrzebną pomoc w swoim codziennym zadaniu implementacji kampanii marketingowych.

Agencja Content Marketingu

Content marketing w Loggershut obejmuje:

1) Znajdź influencerów, którzy będą najlepsi dla Twojej oferty

W oparciu o Twoją markę, opracowujemy plan, dla którego influencerzy mogą tworzyć najlepsze historie na temat Twojej marki. Przykładowo, mogą to być poprzednie posty, posty na blogu czy filmy, dzięki którym influencerzy są interesujący, lub też dlatego, iż influencerzy są doprawdy dobrzy w obrębie konkretnej niszy pasującej do Twojej branży lub produktu.

Może to również być jeden lub wielu: blogerów cyfrowych, influencerów na mediach społecznościowych (Instagram, Facebook i YouTube, itp.). W ten sposób masz dostęp do zarówno blogerów i vlogerów (influencerów tworzących filmy).

Jest to, biorąc pod uwagę znaczne liczby influencerów przesiewanych u nas, czasochłonny proces.

Oprócz tego, niektórzy influencerzy, przykładowo:

  • Są już powiązani umowami z jednym z Twoich konkurentów
  • Mają już pełen grafik w trakcie trwania Twojej kampanii
  • Mogą mieć zbyt wysokie oczekiwania względem wynagrodzenia w porównaniu z budżetem Twojej kampanii

nie widzi więc, że Loggershut może też wiele dla Ciebie zmienić.

Jeżeli szukasz mega-influencerów mających ponad 100000 śledzących lub na inny sposób znanych i wysokiego profilu influencerów, Loggershut to idealne miejsce dla Ciebie, jeśli Twoja strategia marketingowa polega na posłużeniu się drogimi mega-influencerami do wywołania medialnego szumu oraz wykorzystaniu w trakcie następujących po nim spadków mikro-influencerów celem stworzenia długiej żywotności dla swojej kampanii marketingowej.

Jeśli szukasz mikro-influencerów, ponieważ uważasz, że dostajesz najwięcej za swój budżet marketingowy dla lepszej interakcji między influencerami i ich śledzącymi bądź subskrybentami, również trafiłeś we właściwe miejsce.

2) Wytwórz autentyczność w komunikacji

Kiedy decydujesz się posłużyć influencerami mediów społecznościowych, decydujesz się również zgodzić się na wychodzenie z założenia, że influencerzy MS udostępniają Tobie swój własny świat. Nie oznacza to, że możesz decydować, co influencer powie lub kierunkować sposób, w jaki Twój produkt czy usługa są przedstawiane. Może się to wydawać piekielnie kuszące, lecz najlepsze rezultaty uzyskasz, jeśli influencerzy posłużą się swym własnym środowiskiem, gdyż w przeciwnym przypadku wywołasz niepotrzebny zamęt w wiarygodności wierzyciela i komunikacji ze śledzącymi influencerów.

Jeśli wyobrazimy sobie, że jesteś przekonany co do zakupu czegoś, z większym prawdopodobieństwem dokonasz zakupu, jeśli ufasz sprzedawcy lub reklamie. Podobnie Twoja marka cieszyć się będzie autentycznością naturalnie tworzoną przez influencerów w trakcie przekazywania Twojej wiadomości marketingowej i sprzedażowej.

3) Kreatywność

Jako, że wielu mikro-influencerów nie jest wykwalifikowanymi fachowcami, jest też wiele rzeczy i sztuczek, których mikro-influencerzy muszą się po drodze nauczyć.

W związku z tym uczymy naszych mikro-influencerów większej kreatywności, dajemy mikro-influencerom inspiracje i nadzorujemy ich w kwestii tego, co da się zrobić, a co jest niekoniecznie dobrym pomysłem.

4) Ustawa o Marketingu

Content Marketing
Tworzymy równowagę w Twoim Content Marketingu

Dokładamy wszelkich starań, aby przestrzegać wytycznych Rzecznika Praw Konsumenta. Dotyczy to również faktu, że najmłodsi z naszych influencerów potrzebują zgody rodziców, jeżeli ma zostać zawarta współpraca handlowa.

Influencerzy wykonujący pracę zleconą przez Loggershut będą pouczani, iż # reklama i # marka / biznes powinny być na pierwszym miejscu w związku z postem handlowym.

Oprócz tego, Loggershut postanowiło  nie stanowić łącznika między influencerami i firmami oferującymi: Seks, twarde narkotyki oraz hazard.

5) Harmonogram

Influencerzy, jak wiele innych osób, mają czasem zabiegany dzień. Dlatego też nie wszyscy influencerzy reagują szybko i tworzą posty.

Starannie przyglądamy się naszym influencerom i nieustannie optymalizujemy, aby wiedzieć, którzy influencerzy są najbardziej punktualni.

6) Wynagrodzenie

Jeśli pragniesz rozliczać się w produktach, usługach, gotówce lub w kombinacji powyższych, Loggershut może Ci w tym pomóc.

Zwykle preferowane jest kierowanie produktów prosto do influencerów, lecz zwykle Twoja księgowość nie patrzy przychylnie na płatności w przypadku wielu małych transakcji.

Jeśli jesteś powiązany z programem afiliacyjnym, podstawowym wyzwaniem jest tutaj objaśnić wartość, jaką mają influencerzy.

7) Analiza

Zarówno podczas wyszukiwania dla Ciebie najlepszych influencerów jak i po zakończeniu Twoich kampanii poprzez Loggershut, mamy dostęp do istotnych danych, takich jak:

  • Wskaźnik zaangażowania równy całkowitej liczbie zaangażowań (jak polubienia, komentarze i udostępnienia na, przykładowo, profilu influencera na Instagramie), które dzielone są przez całkowitą liczbę śledzących. Liczba ta jest dzielona przez liczbę postów dla tych influencerów na Instagramie. Mamy zatem średnie zaangażowanie przypadające na post na Instagramie. Gubisz się w tym? Jeśli tak, jest to kolejny dobry powód, by korzystać z Loggershut ;)
  • Zasięg (liczba osób / potencjalnych klientów mających kontakt z Twoją marką poprzez danego influencera w czasie trwania kampanii)
  • Miara mocy, dzięki której wiesz, co działa, a co nie

Polubienia, liczba śledzących, komentarze, itp. to wszystko są czynniki, które bierzemy pod uwagę w trakcie naszych analiz.

8) Pozycjonowanie treści

Jeśli szukasz blogerów chętnych do pisania artykułów na temat Twoich produktów lub usług, możesz otrzymać wartościowy link do Twojej strony. Może to pomóc utworzyć naturalny profil linków dla Twojej strony, zwiększając tym samym znaczenie Twej strony w wyszukiwarkach takich, jak: Safari, Google czy Bing.

Jako, że nie stanowi to kampanii, Loggershut może "jedynie" być Twoim narzędziem w nawiązywaniu kontaktów z blogerami, lecz Loggershut nie gwarantuje, że post na blogu z Twoim linkiem pozostanie online. Z tym samym wyzwaniem możesz się również spotkać w innych mediach, zajmujesz się zatem pozycjonowaniem, nie jest to niczym nowym dla Ciebie, a jedynie zwyczajnym wymogiem.

9) Unikaj drogiego oprogramowania

Dzięki Loggershut nie będziesz też musiał kupować szerokiej gamy oprogramowania, gdyż ceny za sztukę lub całościowe mogą stać się dla Ciebie zbyt drogim rozwiązaniem.

Na początku zaznaczyliśmy, czym Loggershut nie jest. Nie jesteśmy agencją reklamową ani marketingową.

W związku z tym możesz uznać Loggershut za: Kompleksowe rozwiązanie dla implementacji Twojej kampanii marketingowej – i tutaj dostajesz to, za co płacisz.

Czy już Cię przekonaliśmy i pragniesz zacząć tworzyć swoją pierwszą kampanię w content marketingu?

Plan treści

To, czy postanowisz wykorzystać swą agencję content marketingu przy tworzeniu planu treści, czy też zrobisz to samemu, nie ma większego znaczenia. Tutaj omówimy zatem, co powinien zawierać Twój plan treści i jakiego typu treści możesz wykorzystać w swoich kampaniach.

Zacznijmy od samego planu treści:

Przykładowo, utwórz w arkuszu kalkulacyjnym następujące kolumny:

Data publikacji Typ treści Tytuł - Opis Producent Termin dla treści Status Odpowiada - redaktor

Poniżej każdej kolumny wprowadź wiersz dla: Data publikacji treści. Dzięki temu zyskujesz całoroczne treści, a w następnym roku możesz wykorzystać ten sam plan treści w planowaniu i optymalizacji.

W wierszach poniżej powyższych kolumn możesz z miejsca wklejać różne formy marketingu opisane we wcześniejszej części tego artykułu.

Zaczęliśmy od wyjaśnienia, dlaczego stworzono Loggershut właśnie dlatego, że wiemy, jak ważne są dobre treści, tworzenie treści może jednak być niezwykle czasochłonne, a zwłaszcza treści osobiste. Dlatego też kończymy ten artykuł poświadczając liczne korzyści płynące z korzystania z treści użytkowników:

Treści użytkowników

W social media marketingu mówi się o treściach użytkowników. Jak i w wielu innych kontekstach, istnieją tutaj Polskie skróty: Treści Użytkowników (TU) lub TGU (treści generowane przez użytkowników), co obejmuje również pojęcie treści użytkowników. Dlaczego jednak treści użytkowników są takie ważne?

Kiedy mówimy o influencer marketingu, ma to ogromne znaczenie, ponieważ influencerzy mogą dla Twojej marki lub biznesu stworzyć treści, z których tworzeniem masz na co dzień problemy. Każdy, kto przysiadł z planem rocznym i ustalił zestaw marketingowy dla siebie wie, iż implementacja ambitnego planu pochłania niesamowite zasoby.

Dlatego też, jeśli zdecydujesz się posłużyć influencerami w tworzeniu treści użytkowników, z łatwością możesz tworzyć nowe treści na temat swoich produktów i usług, w odstępach przykładowo 14-dniowych. A nie ma ograniczeń, kiedy wybierasz influencerów preferujących: Blogi, Vlogi (video), Instagram lub, przykładowo, Twitter jako ulubione media.

W ten sposób zyskujesz:

  • Treści, do których wielokrotnego wykorzystywanie otrzymujesz następnie prawa
  • Ruch do Twojego sklepu i / lub web-shopu, zyskując okazję do sprzedaży większej ilości dóbr lub usług
  • Branding i uwaga na mediach społecznościowych
  • Treści wolne od spamu działające lepiej, niż tradycyjna reklama wychodząca

Za pozwoleniem influencera możesz następnie stworzyć tak zwany: Dark post. Dark posty narodziły się na Facebooku, lecz dzisiaj wykorzystywane są na niemal wszystkich platformach MS. Na Instagramie i Snapchacie możliwość tworzenia dark postów stała się nawet standardem, przez co łatwo Ci będzie z nich korzystać. Mówiąc prostymi słowy, oznacza to po prostu, że możesz wielokrotnie wykorzystywać post influencera w swoim marketingu, dzięki czemu nadajesz swym treściom świeżość i autentyczność.

W ten sposób bierzesz zaangażowania na mediach społecznościowych stworzone przez influencera i użytkujesz ten post wielokrotnie poprzez reklamę na mediach społecznościowych, lub jako część swego e-mailowego strumienia newsletterów.

Przykładowo, jeśli masz sklep w Warszawie i masz influencera z tego samego miasta, możesz wypromować post influencera z Warszawy wyłącznie w Warszawie. Jeżeli jest to znana osobistość lub kluczowy lider opinii z Warszawy w Twojej branży lub niszy, lub ogólnie w warszawskich mediach, to możesz z influencera zrobić lokalnego ambasadora swojej marki poprzez dark post.

W ten sposób wstawiasz influencerów w swój zestaw wielokanałowy i dzięki temu Twoje treści brandingowe nie są wyłącznie komercyjne, co może tak naprawdę bardziej się nadawać do prezentowania partnerom biznesowym lub udziałowcom nie będącym Twoją główną grupą odbiorczą pod kątem sprzedaży.

 

 

Content marketing na Instagramie

content marketing i Danmark

Kampania w content marketingu

Content marketing skaber salg

Wydarzenie przedstawione jako content marketing

Produkter sælges via content marketing

Show support popup: 
1